close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כתיבת סיפור חיים והעברת המסר לדורות הבאים

מערכת שורשג תמוז, תשפ25/06/2020

כתיבה מקצועית זו של סיפור חיים מאפשרת לאנשים שעסוקים מדי, או לא יודעים איך, להעלות על הכתב את זיכרונותיהם

תגיות:
צילום: shutterstock

אנחנו חיים בעידן בו יותר ויותר דברים מתועדים באופן רציף ויומיומי בסיועם של אינספור מכשירי הקלטה מסוגים שונים, דוגמת סמארטפונים, מצלמות ועוד. עם זאת, מעטים האנשים אשר מתעדים את סיפור חייהם בצורה מסודרת, מפורטת וקולחת, למען הנצחת סיפור חיים זה למענם ולמען צאצאיהם. מה הסיבה לכך שרובנו איננו מקדישים את הזמן לתיעוד סיפור החיים שלנו בצורה מפורטת, מה התועלת בכך וכיצד ניתן ומומלץ לעשות זאת בכל זאת, וכמו שצריך?

עידן תזזיתי ועמוס במידע בו דווקא קשה יותר לתעד סיפור חיים
אם ננסה לעמוד על הסיבות בגינן דווקא כיום, בעידן הסמארטפונים

והמצלמות הנמצאות בכל מקום, קשה יותר לאנשים לשבת ולתאר בכתב ובפרוטרוט את סיפור חייהם, נוכל להגיע לתובנות שונות. אולי הסיבה הברורה ביותר לכך היא קצב החיים המהיר והתזזיתי המאפיין את החיים של רובנו כיום – כל הזמן קורים המון דברים, קצב ההתרחשויות הוא מהיר מאי פעם ורק הולך ומאיץ עם הזמן, מידע מציף אותנו מכל כיוון לאורך כל היום ויכולת הקשב והריכוז הכללית הולכת ויורדת. לכן, לא מפתיע כלל שקשה לרובנו לשבת בשקט במשך כמה ימים, שבועות או חודשים, ולכתוב בצורה מפורטת ועשירה את סיפור חיינו, זה שתופס וממצה את החוויה הכללית שלנו בחיים המופלאים הללו ויכול להנציח את המורשת שלנו למשך שנים רבות קדימה. 

מדוע חשוב לכתוב סיפור חיים בצורה מקצועית ומושקעת?
אנשים מסוימים עלולים להעלות את השאלה הלגיטימית – מדוע בכלל להשקיע זמן ומאמץ בכתיבת סיפור חיים, ולעשות זאת בצורה מושקעת ומפורטת אשר תגזול מאיתנו זמן רב ותצריך סבלנות רבה ושעות של נבירה בזיכרונות שלנו ובאמצעי תיעוד שונים שאספנו לאורך החיים (דוגמת תמונות, כתבים וכו')?

ובכן, סיפור חיים הכתוב בצורה מפורטת ומקצועית הוא הדרך הטובה והיסודית ביותר בה נוכל להעביר את המסר הכללי מהחיים שלנו, המסר העולה מהסיפור שבננו וחיינו במשך עשרות שנים, לדורות הבאים. כמובן שכל אחד יושב עם ילדיו ועם נכדיו ומספר להם אינספור סיפורים מחייו וילדותו, אך זה ממש לא אותו הדבר כמו להעלות את הכל על הכתב בצורה מסודרת, להוציא את כל זה לאור ולזכות בספר המספר את חיינו בצורה מרתקת וקולחת, כך שגם בעוד עשרה דורות יוכלו צאצאינו לקרוא ולהתחבר עמוקות אלינו, למי שהיינו ולסיפור שהנחלנו הלאה. 

כתיבת סיפור חיים מקצועי על ידי אשת מקצוע המתמחה בתחום
החשיבות של כתיבת סיפור חיים והעברתו בצורה טובה לדורות הבאים מומחש בצורה הטובה ביותר על ידי אינספור אנשים אשר חשים בתחושת החמצה מאחר ולא זכו להכיר טוב מספיק את סיפור החיים של הוריהם בטרם נפטרו, כמו גם אנשים מבוגרים רבים אשר כן טרחו לכתוב סיפור חיים מפורט וכיום נהנים להעביר אותו לנכדיהם והלאה. כל אלו, כמו רבים נוספים, יוצרים קשר עם אשת מקצוע ישראלית המתמחה בכתיבת סיפור חיים, ועשתה זאת בצורה מקצועית עבור אינספור לקוחות בעבר.

תהליך כתיבת סיפור החיים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בכך ספציפית מתבצע בשלבים, וכלל כמובן פגישות רבות בין הכותב/ת לבין האדם המבקש לספר את סיפור חייו. במקרים רבים מדובר בכתיבת סיפור החיים של אדם שכבר נפטר, ובמקרים אלו נעזרת הכותבת באנשים הקרובים אל אותו אדם ומבקשים להנציח את זכרו, ובאמצעי תיעוד שונים של חייו אשר זמינים עבורה.

כתיבה מקצועית זו של סיפור חיים מאפשרת לאנשים שעסוקים מדי על מנת להעלות על הכתב את זיכרונותיהם, כמו גם לאלו אשר פשוט אינם יודעים או מעוניינים לכתוב סיפור שלם ועשיר כל כך בפרטים (כמו החיים של כולנו...), להנציח עבור הדורות הבאים את מורשתם, או את זכרם של אנשים שחשובים להם.

הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה